Terikut cerita ni la pulak - Sinetron Soleha

Hmm.. balik skolah, setelah selesai mandi dan solat, aku terperuk didepan pc.. bukannya buat kerja skolah pun tapi duk surf internet. Aku membaca beberapa online book, membaca forum sambil melayan tv dan rakan serumah. Kami semua cam terikut sinetron ni hari-hari la pulak... sinetron apa?, 'Soleha' la apa lagi. Aku susah nak mengikut drama kat tv, tapi yang ni aku cam nak tau ja apa nak jadi lepas tu. Walopun skang aku dah tau ending cerita ni, sebab dah search kat internet.. hehehheheh...


Dalam keadaan surfing-surfing ni.. aku terjumpa ni.. baca la kalo korang nak tau..


Ada kata2 nya Ervan yang menyentuh pas dia ngomong ke Soleha yg lagi tidur... "Aku nggak mau bilang perasaan cinta aku ini ke kamu karena aku takut kamu pasti akan terima aku karena aku sering membantu kamu. Biarlah aku pendam cinta aku ini dalam-dalam agar kamu bisa tetap bersama Rendra orang yang sangat kamu cintai." Tanpa setahu Ervan, omongan Ervan itu didengar oleh Opa di panti Jompo itu (opa yg main catur ama Ervan). Dan keesokan harinya, Si Opa bilang ke Soleha tentang cinta terpendam itu ke Soleha pas Ervan lagi manasin mobil. Tapi ga to the point. Ngomongnya kira2 begini... "Leha... kadang-kadang orang itu terlihat angkuh tapi sebenarnya tidak, dan semakin angkuh dia di depan kita, tapi sebenarnya ia sedang memendam perasaan cintanya dalam2." Soleha bingung kan dengernya. Pas ditanya apa maksud si Opa? Si Opa malah ngejawab "Leha... Leha... apa kamu tidak memperhatikan kelakuan Ervan selama ini?"

Tetiba aku bagaikan teringat sesuatu.. Huarghhhh!!! Bencinya perasaan ini!!!!
Relevankah Aku di Hatimu?? Jauh sekali... Aku jauh sekali dari relevan... Aku, hanya hamba-Nya, yang belajar menjadi muslimah sebaik mungkin. Aku tahu dari saat petang dan malam itu.

YA ALLAH, bila jatuh cinta bisa membuatku lupa untuk mencintaiMU, ku memilih untuk tak jatuh cinta

ok.. forget it.. do not ask me anything

Posted in Labels: |

0 comments: